La intempèrie de JMa Uyà. POETA PENSADOR (1960-2019)

Acte de presentació:

Exposició:

La Fundació Fita dedica el nº 8 de la col·lecció Mestres artistes al poeta pensador i dramaturg JMa Uyà (1960-2019), en agraiment i reconeixement de la seva cabdal aportació als Cursos Fundació Fita  “El flâneur assegut” (2008-2010) i ” El flâneur a la finestra” (2016-2018).

L’exposició, que tindrà lloc del 30 de setembre al 14 de novembre de 2021, es complementarà una sèrie d’ACTIVITATS PARAL·LELES (totes amb inscripció obligatòria, estigueu atents al email).

Totes les activitats són de inscripció obligatòria a causa de la normativa sanitària.

Us podeu inscriure a l’activitat “Cavalcada de poesia en homenatge a JMa Uyà” del divendres 15/10/2021 a les 19h a la Fundació Fita a través d’aquest FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

ACTIVITATS PARAL·LELES:

– dimecres 6/10/2021 a les 19h:

Espectacle poètic musical

“Parys-Uià”(oda a l’amistat des de una París al revés)” Durant la tardor de 2013, els poetes JMa UYÀ i EDU SÍVORI ALT caminaren junts pels carrers de París. Cada un d’ells tindria una visió diferent sobre la ciutat.

Poesía: Edu Sívori Alt

Acordió Diatònic: Clara Ribatallada

divendres dia 15/10/2021 a les 19h:

Cavalcada de poesia “Recordant a JMa Uyà”

Mestressa de cerimònies: Annarè Anita

Poetes:

– JMa Uyà

– Rosa Cullell

– Jordi Fornos

– María García Vautier

– Edu Sívori Alt

– Jorge Morales

– Alexandre Nunes

– Jorge Garralda

– Ariadna Gómez

– Lluís Lucero

Cantautor: Ramon Vall

– dimecres dia 20/10/2021 a les 19h:

Conferència  “Traspassant la llum de la tardor, al no-res de l’aire”, de Jordi Uyà.

La visió de l’obra del JMa Uyà des del llinatge pot ajudar a una comprensió més àmplia de la seva manera de percebre i estar en el món. Un contrapunt, al meu entendre, molt necessari per a una aproximació més global a la seva figura humana.

– dimecres dia 10/11/2021 a les 19h:

Conferència “Genealogia del flâneur”, de J. Jubert

Al igual que existeix un flâneur que trepitja l’asfalt amb el pensament suspès i segueix durant dies i nits a una persona desconeguda, trobada a l’atzar, i descobreix el seu “món”, també existeix un flâneur assegut, lector de llibres que successius atzars han posat davant la seva mirada, acabant per oferir-se-li una nítida imatge de la realitat.

Genealogia del flâneur serà un repàs de les lectures més significatives fetes per dos flâneurs asseguts primer i finalment abocats a la finestra dels segles on es va desplegant el difícil pensar dels humans,  un treball de més de mig segle que culminà en els cursos El flâneur assegut i El flâneur a la finestra, impartits per J. Jubert i JMa Uyà a la Fundació FITA els anys 2008-2010 i 2016-2018.

– data a determinar:

Presentació del Volum II del llibre “El flâneur a la finestra. Novel·la del coneixement”

GALERIA D’IMATGES (fotos: Rafel Bosch):