Presentació del llibre “Parys-Uià. Oda a l’amistat des d’una Parys al revés”, d’Edu Sívori

La publicació també incorpora la peça «Uyàsívori, obra lírica» de l’escriptor Josep Ma Uyà, que va morir el passat mes d’octubre.

El dijous, 21 de novembre, a les 7 del vespre es presentà el llibre Parys-Uià. Oda a l’amistat des d’una Parys al revés, del poeta i psicòleg argentí Edu Sívori Alt (Buenos Aires, 1962), a la Fundació Fita de Girona. El llibre consta de dues parts: la primera, el mateix poemari Parys-Uià, escrit per Sívori després de les vivències compartides amb el poeta i professor Josep Maria Uyà (Sabadell, 1960 – Monells, 2019) durant un viatge plegats a la capital francesa la tardor de 2013; l’altra, es tracta de la peça Uyàsívori, obra lírica, l’espectacle poètic que Uyà i Sívori havien de representar el 29 d’octubre a la Sala La Planeta, en el marc de la XXVII Proposta de Poesia del Premi Just M. Casero, i que es va suspendre a causa de la mort sobtada de l’escriptor i filòsof.

El neuròleg i humanista Joaquim Jubert Gruat introduí la presentació amb una intervenció titulada «JMa Uyà, JJ, la Fundació Fita i el cronopio Sívory a Parys». Josep Ma Uyà estava vinculat a la Fundació Fita, on va oferir els cursos ‘El flâneur a la assegut’ (2008-2010) i ‘El flâneur a la finestra’ (2016-2019) juntament amb Joaquim Jubert.

L’acte comptà amb la música de Joan Alavedra i un recital de la mà de Maria Garcia i Edu Sívori. A més, s’exposaren les il·lustracions d’Oriol Tuca, que apareixen al llibre.

Aneu a “El flâneur assegut” i “El flâneur a la finestra”: https://flaneurassegut.org/