23 anys del fons d’art participatiu de KGB Arquitectura Urbanisme i Disseny

La Fundació Fita us convida a la inauguració de 23 anys del fons d’art participatiu de KGB Arquitectura Urbanisme i Disseny. L’acte inaugural es farà, el dia 27 d’abril a les 19,30 hores a l’Auditori Josep Viader de la Casa de Cultura de Girona.

Art i Arquitectura, agermanats per l ‘obrador de la KGB. Obres d’artistes que ens han acompanyat al llarg dels anys, bastint les parets del nostre estudi, fruit d’una relació, de la coneixença o d’un compromís a l’empara bé d’un concurs o de l’execució d’art integrat en l’arquitectura.

L’exposició també acull obra d’encàrrec, encomanada com a mecenatge per part nostra entre el 1989 i el 2012, i lliurada en reconeixement i estima als col·laboradors del despatx, que ens han ajudat a recórrer un llarg camí ple de contingut.

KGB, el taller, l’estudi. L’obrador d’en Kim, en Garrido i en Bayona, en Bover, en Carles i l’Enric. Un nom triat amb tota la intenció ara fa uns 40 anys, lluny del que ens pot recordar la unió de la república soviètica i més a prop del que podia representar com a contrapunt i contestació a la dictadura del general.

Es tracta d’una exposició antològica de l’obra feta per diferents artistes, poetes o cronistes per encàrrec de KGB arquitectura, urbanisme i disseny, durant 23 anys.

Un obsequi anual, d’obra d’autor, a tots els col·laboradors directes de l’empresa KGB.

En l’acte de inauguració a l’Auditori Josep Viader, a les 19:30 hores del 27 d’abril de 2017, el poeta Jordi Serra Garrido, farà una introducció poètica de l’espectacle que es va estrenar l’any 2016 al teatre la Gorga de palamós, Ritme de llum i ombres , dirigida per Carles Garrido Llopis.

artistes: ALDO ROSSI, arquitecte – BEP MARQUÉS SUREDA – CARME SANGLAS – DOMÈNEC FITA -ESTER BOIX – FRANCESC VIÑETA – GABRIEL – IGNASI ESTEVE – JORDI BOSCH “BARRACA” – JORDI GISPERT – JORDI S. CARRERA – KIM BOVER – LAIA BEDÓS – MERCÈ HUERTA – NARCÍS COMADIRA -NARCÍS COSTA – PACO TORRES MONSÓ – PAU SUREDA- PEP CAMPS – QUICO HEREU – QUIM COROMINAS – ROSER BOVER – VICENÇ HUEDO – XICU CABANYES.

poetes: JAUME BOSQUET – JOAN MARGARIT – NARCÍS COMADIRA – QUIM ESPAÑOL – RICARD CREUS – M. ROSA FONT MASSOT  – SUSANA RAFART – SAM ABRAMS – ENRIC SÒRIA -ROGER COSTA-PAU.

cronistes: ENRIC MIRAMBELL – JOAN RIBAS – NARCÍS JORDI ARAGÓ

L’exposició estarà oberta a la segona planta de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona, Fundació Fita, des de el 27 d’abril al 17 de juny de 2017

Documents:

Notícia a El Punt Avui