Publicació del guanyador de la Beca-Ajuda per a Joves Artistes 2008

El projecte guardonat amb la beca-ajuda Fundació Fita per a Joves Artistes 2008 ha estat “La primera i la segona joventut”, de Jordi Fernández Ventura.

La Fundació Fita ha convocat per sisè any consecutiu les Beques-Ajudes per a joves artistes.
L’objecte de les Beques-Ajudes és estimular i impulsar l’activitat artística dels joves, amb especial atenció a aquells que després d’haver rebut o estar cursant una formació acadèmica vulguin donar a conèixer la seva obra. Aquesta convocatòria pretén actuar de plataforma de formació i ajuda a la creació artística dels joves de les comarques gironines.
En aquesta sisena edició, l’autoretrat amb cara i mans ha estat el tema seleccionat perquè els artistes presentin els seus projectes. Amb una dotació màxima de 3.000 euros, la Fundació premia el projecte o projectes que posteriorment seran presentats en una exposició a la seu de la Fundació Fita.
El jurat ha donat guanyador d’aquesta sisena edició a la proposta “La primera i la segona joventut” de Jordi Fernández Ventura, de 20 anys d’edat i domiciliat a Girona.
L’artista es proposa buscar les connexions i diferències entre la gent jove i la gent gran i reflectir-les en les obres que executarà: La primera joventut: descobriment de l’entorn, formació del caràcter i la personalitat, influència dels prejudicis en els joves i condicionament pel que pensa la gent que els envolta. La segona joventut: època de reflexió, maduresa física i espiritual, decantament de les experiències tingudes al llarg de la vida.